A svájci AsstrA-Associated Traffic AG vállalatcsoport túlméretes (OOG) és túlsúlyos rakományokat szállított le sikeresen a Navoi 3 Kombinált Ciklusú Erőmű projekt részére Üzbegisztánba. Ez a komplex logisztikai művelet jelentős mérföldkövet jelent a közép-ázsiai nehézrakomány-szállításban.
A művelet két fő transzformátoregységet és a hozzájuk tartozó felszereléseket érintette, összesen 460 tonna súllyal és 1500 köbméter össztérfogattal. A rakomány az alábbi egységekből állt:
- 168.8 tonna | Méretek: 10,00 m x 3,28 m x 3,93 m
- 290 tonna | Méretek: 9,52 m x 4,01 m x 4,70 m
A rakomány szállítására moduláris pótkocsikon, közúti szállítással került sor. A 290 tonnás transzformátort 28 tengelyes, míg a 168,8 tonnás rakományt 20 tengelyes, összkormányzású pótkocsikon szállították.
„Ez a legnehezebb berendezés, amelyet valaha ezen az útvonalon szállítottak. Ennek a rakománynak a leszállítása ezen az útvonalon kiválóan jelzi elkötelezettségünket az összetett logisztikai kihívások megoldása iránt. Ez egy büszke pillanat csapatunk számára, egyben bizonyítéka az OOG és a projektlogisztika terén meglévő képességeinknek” – mondta Nikita Kim, az AsstrA Business Development Manager.
Az AsstrA egyik legfontosabb előnye az ügyfél számára az volt, hogy jelentős infrastrukturális munkálatokat is elvégzett Üzbegisztánban a Yallama és Navoi közötti útvonalon. Két hidat is meg kellett erősíteni, hogy elbírják a nagy terhelést, ami a szállítási folyamat legkritikusabb aspektusa volt. Ez nemcsak az útvonal biztonságát és megbízhatóságát szavatolta, hanem jelentős költségmegtakarítást is eredményezett az ügyfél számára.
A rakomány több mint 4500 kilométert tett meg, Kínán keresztül Kazahsztánba Horgoszon át jutott el, mielőtt elérte végső rendeltetési helyét, az üzbegisztáni Navoi 3 Kombinált Ciklusú Erőművet. A művelet több szakaszból állt, beleértve a berakodást, átrakodást, az útvonalon lévő infrastruktúra és hidak fejlesztését, valamint a nemzetközi határokon történő szigorú koordinációt. Az egész út előzetes tervezést, speciális berendezéseket és határokon átnyúló szabályozási összehangolást igényelt.
A szállítás legnagyobb kihívását a 290 tonnás transzformátor biztonságos szállítása jelentette. A rakomány hatalmas súlya miatt a szállítójármű össztömege megközelítőleg 450 tonnára rúgott. Egy ilyen nehéz teher kezeléséhez egy további nehézvontatót is használni kellett. Ezen kihívások ellenére a szállítás sikeresen lezajlott, a rakomány sértetlenül és határidőre megérkezett.
A projekthez egyedi szállítási megoldásokra és mérnöki szakértelemre volt szükség az infrastrukturális korlátok leküzdéséhez és a biztonság garantálásához minden szakaszban. Az AsstrA szakértői sikeresen végrehajtották a szállítást, biztonságosan és sértetlenül leszállítva a transzformátorokat.

Karrier



