Dmitri Krõlov
Az AsstrA-Associated Traffic AG csatlakozott a Smart Freight Centre kezdeményezéséhez, amely a teherautók számára magasabb CO2-normák bevezetését szorgalmazza az Európai Unióban. Más vezető szervezetek, például a Transport & Environment, a Climate Group, a CALSTART, a European Clean Trucking Alliance, a Nestle, a Deutsch Post és a DHL mellett az AsstrA is aláírta az Európai Parlamentnek címzett levelet a nehézgépjárművekre vonatkozó CO2-kibocsátási előírásokkal kapcsolatban.
A levél kiemeli az aggodalomra okot adó kulcsfontosságú területeket:
Először is azt kéri, hogy a 2030-as CO2-kibocsátáscsökkentési célt ambiciózusabban, 65%-ban határozzák meg, szemben a jelenlegi -45%-kal. Becslések szerint ez a jelentős kiigazítás további 150 000 nulla kibocsátású teherautót hozna a piacra.
Másodszor, a levél azt is sürgeti, hogy az éghajlati célok szabályozási hatályát minden tehergépjármű-típusra alkalmazzák.
Végül az aláírók hangsúlyozzák, hogy kitartó elkötelezettségre van szükség a 100%-osan zéró emissziós teherautók hosszú távú elérése mellett. Ez a merész célkitűzés tükrözi eltökéltségüket a levegőminőség tartós javítására.
A levelet elküldték az uniós törvényhozóknak. Jelenleg az EU környezetvédelmi miniszterei és az Európai Parlament dolgozzák ki és vitatják meg a végleges szabályozásban meghatározandó szabványokat, amelyek várhatóan 2024 elején kerülnek véglegesítésre.
„Az AsstrA teljes mértékben elkötelezett az üvegházhatású gázok nettó nulla kibocsátásának elérése mellett az egész üzletágban. A megfizethető és kibocsátásmentes európai árumozgásra való átállás közös felelősségünk” – mondta Dmitri Krõlov, az AsstrA fenntartható fejlődésért felelős menedzsere.
Author: Anastasiya Onoshko.