Miguel Salas
Patrick Richardson
Az AsstrA IPL csapata sikeresen szállított nehézgépeket Spanyolországból Lengyelországba.
Kiindulási hely: Spanyolország, Bilboa kikötője és Gijon kikötője
Rendeltetési hely: Lengyelország, Gdansk kikötője
Iparág: Olaj- és gázipari ágazat
Mennyiség: összesen 7 egység / 7878,36 köbméter / 1032,07 méter / 827 tonna maximális egységsúly
AsstrA csapat: IPL részleg
Legnagyobb méretű és tömegű rakomány: A legnehezebb egység egy 94,42 x 8,00 x 7,87 méter méretű és 827 tonna súlyú mosótorony volt.
3 db (légtelenítő tárolótartály), 21,91 x 5,90 x 4,75 méter méretű és 61,02 tonna tömegű (mindegyik légtelenítő tárolótartály egyenként)
3 db (légtelenítő fej), 4,70 x 2,95 x 2,98 méter méretű és 7,40 tonna tömegű (mindegyik légtelenítő fej egyenként)
Az AsstrA csapata Bilbaóban, majd Gijonban (FOB paritás mellett) fogadta a rakományt, majd az összes tételt Fairmaster motorhajóra rakodta.
Bilboa kikötőjében 6 darab tételt a kikötői mafi pótkocsikról a Fairmaster motorhajóra rakodtak a hajó darujával. Ezt követően a hajó nyugat felé haladt a spanyol partok mentén Gijon kikötőjébe. A tranzitidő Bilbaótól Gijonig mindössze 10 óra volt. Amint a hajó megérkezett Gijonba, az AsstrA csapata tandem emeléssel (a hajó mindkét daruja szinkronban működik) felrakta a mosótornyot is a Faimasterre.
„Amikor a hajó megérkezett Gijonba, az AsstrA csapata a mosótornyot az SPMT-ről az óceánjáróra rakta a hajó darui/emelői segítségével, és a lengyelországi Gdansk kikötőjébe szállította. Az összes részegységet 3 folyami uszályra (1 uszály a mosótoronyhoz és 2 uszály a maradék 6 darabhoz) rakodták ki a hajó daruival/emelőivel” – magyarázza Miguel Salas, az AsstrA IPL Spanyolország vezetője.
A mosótorony lekötözése és rögzítése után a hajó a lengyelországi Gdansk kikötőjébe indult. Az út 5 napig tartott.
A gdanski kikötőben a mosótornyot közvetlenül egy folyami uszályra rakták át, ismét a Fairmaster darukkal, tandem emeléssel. Ezt követően a másik 6 egységet rakodták ki, szintén közvetlenül a folyami uszályokra.
„Különleges kihívásnak bizonyult az időtényező. Az AsstrA csapatának egy napon belül ki kellett rakodnia az összes tételt, hogy elkerülje a hajó késését. A napközben rosszabbra forduló időjárás ellenére a műveletek 09:00 órakor megkezdődtek és ugyanazon a napon 19:45-kor befejeződtek” – teszi hozzá Patrick Richardson, az AsstrA Industrial Project Logistics globális üzletfejlesztési vezetője.
Mindezeket a tárgyakat a lengyelországi Plockba szánták.
Author: Aneta Kowalczyk.