Elena Firsova
Tobias Sopalla
Törökország tranzitországként és nagy jelentőségű potenciális eurázsiai logisztikai csomópontként betöltött szerepe az utóbbi időben megnőtt.
„Nem könnyű időszak ez a török logisztika számára. A földrengés nagymértékű károkat okozott a kritikus logisztikai infrastruktúrában. A legfontosabb kikötők, repülőterek és autópályák érintettek. A tehergépjárműves fuvarozás szinte teljesen leállt a használhatatlan utak miatt. Emellett az áramkimaradások megzavarták az ipari termelést, jelentős szállítási késedelmeket okoztak, így komoly szűk keresztmetszetek keletkeztek az ellátási láncban” – mondja Elena Firsova, az AsstrA-Associated Traffic AG isztambuli branch menedzsere.
A földrengés Törökország délkeleti kikötőit is érintette. A legnagyobb károkat Iskenderun kikötőjében regisztrálták, amely központi szerepet tölt be a nehéziparban, és Törökország délkeleti partvidékén a két fő konténer-csomópont egyike.
„Kétségtelen, hogy a földrengés hatással lesz a török gazdaságra, a törökországi ipari és ellátási láncokra gyakorolt hatás pedig kedvezőtlenül befolyásolhatja az olaj árát, és súlyosbíthatja az országban amúgy is tomboló inflációt. A Földközi-tenger és a Fekete-tenger térségét kiszolgáló hajózási társaságok már megkezdték az Iskenderunba tartó szállítmányok átirányítását és a török ellátási láncok átdolgozását” – emeli ki Tobias Sopalla, az AsstrA-Associated Traffic AG óceánlogisztikai részlegének COO-ja.
Egy másik jelentős globális ellátási lánc kihívás a földrengés okozta nyersanyaghiány. A számos gyárat és raktárt érintő földrengés által okozott károk készlet- és nyersanyagveszteségeket okoztak.
„Sok szempontból nehéz most a helyzet a régióban, de mi gondosan figyelemmel követjük a földrengés történéseit, és reagálunk ügyfeleink igényeire” – teszi hozzá Elena Firsova.
Author: Aneta Kowalczyk.