Travis Aldridge
Az Egyesült Államok teherszállítási piaca nagy és rendkívül nagy a verseny. Ez a szegmens az ország bruttó nemzeti termékének 5-6%-át teszi ki. 2020-ban az Egyesült Államok árufuvarozási ágazatának éves összbevétele 732,3 milliárd dollár volt, működési bevétele pedig több mint 384,6 milliárd dollár volt. Az American Trucking Association előrejelzése szerint a nemzeti teherszállítás volumene várhatóan gyorsan, 2022 végére 24%-kal nő.
A logisztikában a közúti szállítás lehetővé teszi a "just in time" szállítást és minimalizálja a többletköltségeket. Ez az oka annak, hogy az Egyesült Államokban az autópályák közelében fekvő vállalatok ezt a szállítási módot preferálják. Az ömlesztett rakomány és az olaj/gáz kivételével az ország rakományának több mint 70%-át közúton szállítják. A Freight Transportation Research Associates, Inc. adatai szerint 2021-ben 109 340 új teherfuvarozó társaság kezdte meg működését, ami 45%-os növekedés a 2020-ban indult 59 538-hoz képest. A közúti fuvarozási szektorban több mint 679 127 járműtulajdonos és üzemeltető van, ezek 33,2%-a nő és 66,8%-uk férfi.
Akárcsak Európában, a teherszállítás itt is három szektorra oszlik: teljes kamionrakomány (FTL), egy teljes teherautónál kisebb részrakomány (LTL) és futárszállítás. A szállítási szolgáltatások megrendelése kétféle módon történik: keresőmotorokon keresztül vagy közvetítő (bróker) szolgáltatásainak segítségével. A vevők inkább brókerekkel dolgoznak folyamatos vagy időérzékeny szállítások esetén. Ahhoz, hogy egy vállalat fuvarozási bróker lehessen az Egyesült Államokban, engedéllyel kell rendelkeznie, valamint méretétől függően 10 000 és 100 000 dollár közötti letétet kell fizetnie. Ez a letét biztosítékként szolgál arra az esetre, ha a közvetítő nem teljesít bizonyos pénzügyi kötelezettségeket a fuvarozóval szemben.
Az ügyféltől kapott megrendelést követően a bróker megkezdi a megfelelő szállítási kapacitás felkutatását beszállítói bázisában, vagy az igényt az interneten közzéteszi. Miután a közvetítő azonosítja a lehetséges szállítási partnert, a két fél megbeszéli a szállítmány sajátosságait, azaz a szállítási feltételeket, az árat, a mennyiséget és a súlyt.
A dokumentumok kicserélése, illetve egymás tapasztalatainak és bizonyítványainak, köztük a partner Motor Carrier regisztrációs számának ellenőrzése után az üzlet létrejön. A megrendelés elfogadása és visszaigazolása után a kijelölt felügyelő operátor felhívja a szállító raktárt, és megadja a jármű rendszámát, a sofőr elérhetőségét és a rakomány átvételének időpontját. Előfordulnak olyan esetek, amikor a felügyelő operátorok nem adják meg a sofőr telefonszámát az eljárás részeként. Emellett nem minden sofőr beszél folyékonyan angolul, így a problémák könnyebben megoldhatók a felügyelő operátoron keresztül.
A szállítási szolgáltatások kifizetésének felgyorsítása érdekében a fuvarozók gyakran faktoring társaságok szolgáltatásait veszik igénybe, amelyek kamat ellenében átvállalják a közvetítő pénzügyi kötelezettségeit. A kamat mértéke a szállító társaság méretétől, az érintett teherautók számától és a rakomány méretétől függ.
„A tampai csapat ezekben a kihívásokkal teli időkben továbbra is magas szintű kapcsolatokat épít ki és tart fenn mind az ügyfelekkel, mind az alvállalkozókkal. Ezek a kapcsolatok biztosítják az egymás iránti bizalmat, és segítenek abban, hogy bármilyen helyzetben együtt tudjunk dolgozni. Célunk, hogy ügyfeleinkkel és fuvarozóinkkal együtt növekedjünk. Együtt jobbak vagyunk” – mondja Travis Aldridge, az AsstrA Tampa irodavezetője.
Author: Anna Kom.