Izabela Przyborowska
Michał Młynarski
Christian Eckstein
Olyan munkakörnyezet kialakítása, amely lehetőséget biztosít az alkalmazottaknak kompetenciáik fejlesztésére, egy a vállalatok által megtehető fontos lépés a legjobban teljesítő munkatársak megtartása érdekében. A jó belső toborzási rendszer kulcsfontosságú tényező a szervezet hosszú távú fejlődéséhez. Megszünteti az úgynevezett „üvegplafont”, és ami a legfontosabb, lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy az adott vállalaton belül folytassák szakmai fejlődésüket, még akkor is, ha karrierterveik módosulnak az idő előrehaladtával. A belső toborzási kezdeményezésekben részt vevő alkalmazottak vertikális előléptetéssel felemelkedhetnek a vállalat szervezeti hierarchiájában, vagy horizontális váltással megváltoztathatják feladataik körét.
„Az AsstrA-nál arra összpontosítunk, hogy segítsük alkalmazottaink fejlődését és saját karrierútjuk megvalósítását. Lehetőséget adunk számukra, hogy új tapasztalatokat szerezzenek olyan munkakörnyezetben, amely ösztönzi a hosszú távú foglalkoztatást. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy átfogó képzési rendszer bevezetése, valamint a vertikális és horizontális munkakörváltások lehetősége nemcsak a munkavállalók megtartását segíti elő, de támogatja a folyamatos toborzási célok teljesítését, illetve az alkalmazottak hatékonyságának javítását, valamint munkájukkal való elégedettségük növelését is” – hangsúlyozza Izabela Przyborowska, az AsstrA Polska HR-menedzsere.
Nagyon fontos az alkalmazottak szakmai fejlődésének ösztönzése. A vezetők támogatása mellett a csapattag produktívabb, motiváltabb és magabiztosabb. Ennek eredményeként még jobb eredményeket érhet el, és további szakmai fejlődést is tervezhet a vállalati struktúrán belül.
„2010-ben csatlakoztam az AsstrA-hoz szállítmányozó munkatársként, és több mint két évig maradtam ebben a pozícióban. Egészen jó szállítmányozó voltam, de meg kellett küzdenem a sikerért. Aztán csatlakoztam a korábban Beszállítói Osztálynak hívott részleghez, amely akkoriban az Üzleti Elemzési Divízió része volt. Itt találtam meg igazán a hivatásomat és a helyemet a vállalatnál. Végre teljes mértékben kamatoztathattam adottságaimat és képességeimet, és személyes tulajdonságaimnak köszönhetően érhettem el sikereket, nem azok ellenére. Most már több mint egy évtizede vagyok az AsstrA-nál, teljes lendülettel előre haladva ezen a fejlődési úton. Szerepem, elvárásaim, követelményeim és feladataim változtak az évek során. Végignéztem, ahogy a részlegem, amelyből SRM (Supplier Relationship Management – Beszállítói Kapcsolatok Menedzsmentje), majd legutóbb TSD lett, a pótolhatatlan Olga Magomedova képében egyetlen nőből álló hadseregből 10 fős egységgé fejlődött, és még nagyobb növekedés várható. A csapat mérete és személyi állománya az idők során megváltozott, és én magam is sok tagot toboroztam. Néhány kollégám, akik a szárnyaim alatt kezdték meg pályafutásukat az AsstrA-nál, már átmentek más részlegekhez és osztályokhoz. Munkakörünk és az általunk ellenőrzött területek a piaci keresletnek, illetve a cég fejlődésének és bővülő profiljának megfelelően nőttek és fejlődtek. A munkaterhelés időnként óriási volt, őrült órákkal és hatalmas stresszel, de győzedelmeskedtem, mert ez az a munka, amire termettem” – mondja Michał Młynarski, az SRM osztály helyettes vezetője.
Ahhoz, hogy egy munkavállaló sikeresen hosszú ideig egy munkáltatónál maradhasson, kulcsfontosságú, hogy megfelelő munkakört találjon, amely lehetővé teszi számára a boldogulást, az új célok elérését, valamint egyedi készségeinek és tulajdonságainak kihasználását.
„Az AsstrA-nál pályafutásom során mindig is nagy volt a változatosság. 2008-ban kezdtem gyakornokként, és ez a munkakör jó alapot adott ahhoz, hogy a későbbiekben is tovább tudjam fejleszteni magam. Ez az alap ma is sokat segít nekem. Tudom, hogyan kell a kollégáimnak optimális támogatást nyújtani, mert szinte minden helyzetet megtapasztaltam magam is, amivel ők szembesülnek a mindennapi munkájuk során. 2016-ban új karrierszakaszba léptem, amikor megalakult az Expressz Delivery csapat. Azóta sok ember vezetéséért vagyok közösen felelős. A vezetés átvétele jelentős változás volt, amely számos akadályt is magában hordozott. Mától azonban egy nagyszerű egységet tudtunk kialakítani az EU-n belül. Célunk, hogy ebben az évben 13 000 szállítmányt kezeljünk, és további ambiciózus terveink is vannak. Hamarosan több mint 10 országban lesz megtalálható a helyszíni jelenlétünk, hogy közelebb legyünk ügyfeleinkhez és fuvarozóinkhoz” – mondja Christian Eckstein, a magdeburgi Expressz és Részrakományok Divízió vezetője.
Author: Aneta Kowalczyk.