Az autóipar azon három iparág közé tartozik, amelyeket a világjárvány első hulláma a leginkább érintett 2020-ban. Az autók, motorkerékpárok és robogók népszerűsége idén újra felívelt, a 400 millió felhasználó keresési lekérdezésein alapuló Pinterest Trend Report szerint.
Ebben a pandémia alatti "új valóságban" az emberek privát járművekre váltottak napi ingázáshoz és rövid hétvégi kirándulásokhoz is. A kempingezés különböző formái is reneszánszukat élik. Például a "motorkerékpár-sátor" kulcsszóra való keresések száma a Pinteresten 100%-kal nőtt tavalyhoz képest. Ugyanakkor megváltozóban van az a sztereotip nézet is, miszerint az autóipar „férfias”. A befogadás és az egyenlőség globális trendje már az autóipart is elérte.
Például júniusban az évente megrendezett Women Automotive Summit több mint 500 résztvevőt vonzott 30 országból. Ez egy online találkozó, amelynek célja, hogy női szakembereket hozzon össze több iparágból, hogy megosszák egymással sikertörténeteiket és olyan új kapcsolatokat alakítsanak ki, amelyek támogathatják a jövőbeli együttműködéseket. A találkozó 37 előadója között a Mercedes-Benz AG, a Peugeot, a Renault Group, az Audi AG, a Toyota Motor Company és további vezető autóipari vállalatok képviselői is megtalálhatók voltak.
Viktoria Kosterina, az AsstrA Autóipari Logisztika értékesítési szakemberének elmondása szerint a kapcsolatépítési lehetőségek mellett a szakértők inspiráló beszédei az esemény fénypontjai voltak.
Viktoria Kosterina
„Az előadók véletlenszerű sorrendben tartották előadásaikat, így az információáramlás igazán változatos volt. Expressz értekezleteink is voltak, amelyek segítettek megismerni egymást, bemutatni a vállalatainkat, és megbeszélni az előadók által elmondottakat. Sok új embert ismertünk meg, és rengeteg új ötletünk merült fel a jövőbeni üzletvitelhez” – meséli Viktoria Kosterina.
A találkozó résztvevői megvitatták a digitalizációt, a technológiai trendeket és az autóipar zöld kezdeményezéseit. Elemezték az ellátási lánc meghibásodásának okait valamint az online és offline értékesítési csatornák optimalizálásának módszereit. A nők szerepe az iparban átfogó téma volt az egész rendezvényen.
„Ma a társadalom eltávolodik attól, hogy az egyes szakmákra sztereotip „férfi” és „női” kifejezésekkel gondolkodjon. Az AsstrA csapatának 66%-a nő és 34%-a férfi, annak ellenére, hogy a logisztikát a múltban férfi szektornak tekintették. Nálunk a siker a szakmai készségeken és a személyes tulajdonságokon múlik, nem pedig az illető nemén. Az ilyen események lehetőséget adnak arra, hogy új inspirációt kapjunk a területen való fejlődéshez, a körülményektől függetlenül" – teszi hozzá Viktoria Kosterina.