Ahogy a 2021-es év folytatódik, a logisztikai piac továbbra is nyomás alatt áll. A nemzetgazdaságok és a vállalkozások lassan, de biztosan megbirkóznak a járvány következményeivel. Ugyanakkor a Szuezi-csatornát elzáró Evergreen konténerszállító hajó tesztelte a szállítmányozási szektor szilárdságát. Ezenkívül a konténerek száma szűkös és egyenetlenül oszlanak el a világban, feltorlódtak a kikötőkben és az utakon. Sőt, a járművezetők hiánya, az iparág kedvezőtlen befektetési körülményei és az emelkedő árak mind károsítják a nemzetközi kereskedelmet. Az ilyen nehézségek azonban nem akadályozzák meg az AsstrA-t abban, hogy elérje céljait.
A vállalat elsődleges fejlesztési célja 2021-re a nemzetközi teherszállítási szolgáltatásai minőségének maximalizálása az AsstrA Visibility révén. A következő években a vállalat célja a háztól házig terjedő tengeri szállítás és az ipari projektlogisztika fejlesztése a növekedés ösztönzése érdekében. Hogy többet megtudhassunk a társaság második féléves terveiről, Dmitrij Lagunnal, az AsstrA nemzetközi vállalatcsoport vezérigazgatójával beszélgettünk.
Dmitry Lagun
„A vállalat a konténerszállítási mennyiség növelésére összpontosít, és továbbra is népszerűsíti ezt a terméket az ügyfelek körében. Irodák nyitását tervezzük Valenciában és Hamburgban. Ezen irodák révén szeretnénk fejleszteni saját tevékenységünket a kikötőkben, és kiépíteni az együttműködést a saját hajót nem üzemeltető általános fuvarozók (NVOCC-k) és a hajóstársaságok között. Szárazföldi szállításunk minősége és tengerentúli szállításunk mennyisége tökéletesen kiegészíti egymást. Minden ügyfelünk integrált, kombinált megoldásokat, átlátható szolgáltatásokat és világszínvonalú minőséget kap egyetlen forrásból.” – mondja Dmitry Lagun.
2020-ban az AsstrA 30 000 TEU-t szállított az ügyfelek számára. Ebben az évben a vállalat 50 000 TEU-ra tervezi növelni ezt az értéket.
„Tervezzük egy új szállításirányítási rendszer (TMS - Transportation Management System) bevezetését a komplett konténeres (FCL) rakományokhoz, és egy teljes körű Control Tower szolgáltatás kiépítését ügyfeleink számára. A vállalat új megközelítéseken dolgozik a különböző berendezések és járművek üzemeltetőivel együttműködve. A rakományok helyzetének nonstop nyomon követése érdekében kiterjesztjük együttműködésünket a Shippeo-val. A technológiai újításoknak köszönhetően az ügyfelek minőségi követelményei maradéktalanul teljesülnek, továbbá az időben történő szállítás mellett a logisztikai költségek optimalizálásának előnyeit is élvezhetik, valamint új szállítási rendszereket is kapnak.” – teszi hozzá Dmitry Lagun.
Az AsstrA csapata célzott képzési programokat dolgoz ki munkavállalói számára, és új megközelítéseket alkalmaz a tehetségek toborzásában. Minden alkalmazott hozzáférhet a személyes és vállalati célok eléréséhez szükséges eszközökhöz, és új lehetőségeket talál a fejlődésre. A személyi állomány minőségi és mennyiségi növekedésével a vállalat közelíti globális célját, hogy 2030-ra Európa tíz legnagyobb logisztikai szolgáltatója közé kerüljön.