Mostanra a legtöbb ember tisztában van a digitalizáció alapvető fogalmával. A robotok megtisztítják az ablakokat és a padlót, valamint léteznek olyan fitnesz alkalmazások, amelyek segítenek megfigyelni felhasználóik egészségét. És bár a technológia gyakorlatilag mindannyiunk életének mindennapi részévé vált, egyesek továbbra is aggódva figyelik, hogy vajon a gépek felváltják-e az embereket az üzleti problémák megoldásában. Marina Syroezhkina, az AsstrA Informatikai Osztályának igazgatója szerint az embereknek nem kell félniük a technológiai fejlődéstől és az egyre inkább digitalizált ellátási lánc folyamatoktól.
Marina Syroezhkina
Az elmúlt években a digitalizáció a szállítási és logisztikai ágazat elsődleges prioritásává vált. A világjárvány által kiváltott válság bebizonyította, hogy a technológiai fejlődést felkaroló vállalkozások könnyebben képesek túlélni és fejlődni gyorsan változó körülmények között. Digitális üzleti megoldások léteznek különböző folyamatok nyomon követésére, adatok kigyűjtésére különféle forrásokból, de vannak olyanok is, amelyek az embereket segítik a monoton feladatok elvégzésében, és általában biztosítják mindenféle műveletek gördülékenyebb és átláthatóbb elvégzését.
Az információhoz való jobb hozzáférés révén a vállalkozás könnyebben felmérheti pillanatnyi helyzetét, és optimális cselekvési tervet dolgozhat ki. A vállalkozások gyakran használnak vállalati erőforrás-tervezési (Enterprise Resource Planning – ERP) megoldásokat és más speciális alkalmazásokat az üzleti folyamatok és információk kezelésére. A Business Intelligence (BI) megoldásokat a folyamatok nyomon követésére használják. Az AsstrA a saját fejlesztésű szállítói portálja mellett az Oracle E-Business Suite és a Lotus eszközeit is használja, melyek segítségével integrálja a szállítási rendszereket, automatizálja a kapcsolódó folyamatokat, illetve mentesíti a csapattagokat a rutinműveletek és a kézi adatfeldolgozás terhétől. Ebből a szempontból a vállalati tartalomkezelést (ECM) elektronikus adatcsereként (EDI) is használja.
De a történet ezzel még nem ér véget. A piacok tovább fejlődnek, ahogy a digitalizáció üteme is. A robotizált folyamat-automatizálási (RPA) technológiák térnyerése egy friss példa. Az RPA megoldásokat rutinszerű, monoton műveletek kezelésére használják, amelyek nem igényelnek döntéshozatalt. Ilyen műveletek lehetnek például a fájlok fogadása, két dokumentum összehasonlítása vagy információk másolása egyik rendszerből a másikba.
A felhalmozott tapasztalatokon vagy több forrásból származó adatok elemzésén alapuló, döntéshozatalt igénylő műveletekhez a gépi tanulás (ML) technológia jól használható. Az ML használatával az előrejelző algoritmusokat úgy lehet megtervezni, hogy támogassák a döntéseket a vállalat-szerte összegyűjtött olyan adatok felhasználásával mint például táblázatok, pénzügyi jelentések, képek vagy akár dokumentumok szkennelt másolatai. Az ML megoldások analitikai összetevőt adnak az emberek gondolkodásához, és ezzel segítenek gyorsabb, pontosabb döntéseket hozni.
Az innováció ütemének felgyorsulásával egyre nagyobb szükség van a változó piaci feltételekhez való alkalmazkodásra és megfelelő reagálásra. Sok vállalat, beleértve az AsstrA-Associated Traffic AG-t is, az Agile módszertan köré szervezi át a projektfolyamatokat a jobb eredmények elérése érdekében. Az ütemtervek rövid sprinteket tartalmaznak, amelyek tükrözik a pillanatnyi realitásokat, folyamatosan a stratégiai célokra összpontosítva. A változó környezetben a monolitikus tervezés már nem működik.
Az „új valóság” másfél éve megerősítette, hogy nem a legalkalmasabbak maradnak életben, hanem a leginkább alkalmazkodók. A digitális megoldások megbízható támogató mechanizmusokat kínálnak ezekben a bizonytalan időkben.