Az AsstrA-Associated Traffic AG vállalatcsoportnak ma már több mint 40 irodája van szerte az EU-ban, a FÁK-országokban, Ázsiában és az Egyesült Államokban. A társaság folyamatosan új lendületet vesz és minden évben újabb fiókokat nyit. Új iroda nyitásakor az első feladat egy alkalmas vezető kiválasztása, aki jól koordinált csapatot hoz létre a régió számára. Az AsstrA európai irodáinak vezetői most megosztják tapasztalataikat a saját régióikban létrehozott multinacionális csapatuk kialakításával és motiválásával kapcsolatban.
A Magyarországon született Kovács-Máté Botond Varsóban kezdte pályafutását a magyar piacra fókuszáló értékesítési szakemberként. Az AsstrA jelenlegi budapesti regionális vezetője arra törekszik, hogy fejlessze vezetői készségeit azáltal, hogy tapasztalatokat oszt meg más európai irodákban dolgozó munkatársaival. Az AsstrA-nál eltöltött első napjaitól kezdve figyelembe vette a vállalat csapatszellemét, szolidaritását és a közös célokra való összpontosítás fontosságát.
Kovács-Máté Botond
„A csapattagok kiválasztásakor előnyben részesítem a magyar jelölteket. A tökéletes nyelvtudás, a helyi ügyfelek mentalitásának megértése és annak ismerete, hogyan zajlik az üzlet helyben, a magyarok vitathatatlan előnye” – jegyzi meg Kovács-Máté Botond.
Csehország regionális menedzsere, Tatyana Serikova 2010-ben csatlakozott a céghez titkárként Minszkben. Úgy véli, hogy ez volt eddigi legnagyobb előrelépése a pályafutása során.
„Alig egy hónap munka után már nemcsak ismertem minden alkalmazottat a minszki irodában, hanem a belső telefonmellékeik számát is fejből tudtam.”
Tatyana szerint az intuitív empátia, a meghallgatás képessége és a humorérzék segítenek megoldani még a legnehezebb problémákat is. A stressztűrés és a belső üzleti folyamatok ismerete elengedhetetlen tulajdonságok egy irodavezető számára.
Tatyana Serikova
„A jelentkező szakmai képességei és személyes tulajdonságai kulcsfontosságú tényezők a toborzási döntésekben. Más szempontból üdvözöljük a sokszínűséget. Ennek ellenére Prágában inkább azt preferáljuk, ha helyi lakosok dolgoznak a helyi piacon. A jó, megfelelően kiválasztott csapat egészséges és könnyed légkört teremt az irodában. Mindenki szívesebben jön dolgozni, bízik a másikban és megérti a közös célokat” – kommentálja Tatyana Serikova.
A vilniusi kirendeltség vezetője, Vilius Augulis 25 éve dolgozik a logisztikában, és idén ünnepli 20 éves évfordulóját az AsstrA-nál. Ez idő alatt ez a terület sokat változott az informatika fejlődésének köszönhetően. A személyi állományra vonatkozó követelmények azonban változatlanok.
Vilius Augulis
„A vállalat értékeli a sokoldalú „harcosokat”, akik több nyelvet ismernek és elkötelezik magukat a célok elérése mellett. A fuvarozási menedzsereknek gyors döntéseket kell hozniuk, felelős csapatjátékosoknak kell lenniük és a munkához kapcsolódó pénzügyeket át kell látniuk pont úgy, mint egy könyvelőnek.” – mondja Vilius Augulis.
Alexandr Monsh, Magdeburg és Hof kirendeltségeinek vezetője, a gyűjtőfuvarozási részleg tagjaként kezdte karrierjét az AsstrA-nál. A munkatársak kiválasztását tartja a hatékony irányítás kulcsának. Minden pályázatot megvizsgál, függetlenül attól, hogy külfölditől vagy helyi jelölttől származik; mindenkinek van lehetősége a cégen belül bizonyítani.
Alexandr Monsh
„Az AsstrA 26 év alatt kisvállalkozásból nagyvállalati cégcsoporttá vált, amelynek 23 országban vannak irodái. Számos szolgáltatásunk tekintetében európai minőségi tanúsítvánnyal rendelkezünk. Büszke vagyok arra, hogy immár 16 éve tagja lehetek az AsstrA EU-s csapatának.” – mondja Alexandr Monsh.