Mivel egyre erősödik a verseny a logisztikai iparban, minden szolgáltató a legjobb eredményeket szeretné kínálni az Ügyfeleinek. E cél elérése érdekében a logisztikai vállalatok olyan automatizált informatikai rendszerek felé fordulnak, amelyek támogatják az ellátási lánc folyamatait. Az Ügyfelek szeretnék egy kattintással leadni a megrendelést, nyomon követni a rakományt a szállítás minden lépésében, és már tegnap megkapni azt. Mindezt a kockázatok minimalizálása, folyamatosan nagyszerű szolgáltatás igénybevétele és a költségek csökkentése mellett.
Egy logisztikai szolgáltató ilyen automatizált technológiájára jó példa az AsstrA Track & Trace Visibility megoldása. Ezzel az AsstrA Ügyfelek valós idejű adatokat kaphatnak közvetlenül a rakományukat szállító teherautótól, annak becsült érkezési idejéről (ETA – Estimated Time of Arrival), valamint további lehetőségekről a belső folyamataik ezen információk alapján történő optimalizálására. Elemzések a helymeghatározó (track & trace) megoldások értékét 2019-ben 2,2 milliárd USD-re taksálták, éves becsült 18%-os növekedéssel.
Az ellátási láncban résztvevő azon partnerek, akik a régimódi eszközöket modern nyomkövető megoldásokra cserélik, felesleges költségeket takarítanak meg az Ügyfeleknek. A teherautó helyének és becsült érkezési idejének pontos ismeretében a be- és kirakodási folyamatokat előre meg lehet tervezni. A raktár személyzetét a megfelelő kapuhoz lehet irányítani a megfelelő időben, a szükséges mennyiségű targoncával és egyéb felszerelésekkel, miközben a teherautó még úton van. Az esetleges késésekre vonatkozó valós idejű információk birtokában az Ügyfelek korrigálhatják és hozzáigazíthatják folyamataikat az új adatokhoz, a felesleges költségek elkerülése érdekében.
Azokban az esetekben, amikor a raktár kapacitása korlátozott, vagy a rakománynak pont a megfelelő időben kell eljutnia a további szállítóhoz, igen jelentősek lehetnek a következményei ha nincs pontos információ a teherautó helyéről vagy menetrendjéről. Egy órás késés a továbbszállításban nagyon drága, illetve a nem megfelelő kapacitással rendelkező raktár felesleges készletet igényel a kiskereskedők számára. Ennek megfelelően az áruk becsült érkezési idejének nem ismerete drámai módon megnövelheti az ellátási lánc költségeit, amelynek kockázata egyébként elkerülhető egy nyomkövető megoldással.
A piaci igények és az Ügyfelek kívánalmainak kielégítése érdekében az AsstrA vállalatcsoport összefogott a Shippeóval, az ellátási lánc átláthatósági megoldásokkal foglalkozó európai szolgáltatóval. Ennek eredményeként a szállítás átláthatóbbá vált az AsstrA Ügyfelek számára, akik mostantól az elejétől a végéig nyomon követhetnek minden rakományszállítást. Az AsstrA Track & Trace Visibility segítségével az Ügyfelek hozzáférést kaphatnak a teherautó valós idejű helyadataihoz, automatizált értesítéseket kaphatnak amikor a teherautók eljutnak a fontos ellenőrző pontokhoz, és megismerhetik a kézbesítési helyekre vonatkozó becsült érkezési időt.
Jelenleg az AsstrA Track & Trace Visibility kizárólag közúti szállításokhoz érhető el, de a vasúti és tengeri szállításokat is támogatni fogja a közeljövőben. A rendszer további fejlesztései lehetővé fogják tenni az áruk nyomon követését az állomásokon és kikötőkben a be- és kirakodás során.
Vitali Eremenco
„Célunk, hogy képesek legyünk előre látni a váratlan eseményeket. Ahelyett, hogy időt vesztegetnénk annak ellenőrzésére, hogy minden a tervek szerint halad-e, csapataink már korán felismerhetik a kiszámíthatatlan kihívásokat, és erőforrásaikat a megoldások megtalálására fordíthatják. A jövőben a rendszer szükség esetén automatikusan kiigazítja majd a terveket. Például egy új lehetőséget talál a rakomány kirakásához, ha az eredeti nem áll rendelkezésre. Az AsstrA szakemberei pedig természetesen arra fogják a megoldást használni, hogy időt és pénzt takarítsanak meg a raktárműveletek és a tervezés optimalizálásával.” – teszi hozzá Vitali Eremenco, az AsstrA közúti árufuvarozásért felelős operációs igazgatóhelyettese.