A logisztikai ágazat gyorsan fejlődik, és ennek eredményeként folyamatosan jelennek meg új ellátási lánc menedzsment koncepciók. A teherfuvarozás biztonsága döntő szerepet játszik az ügyfelek elégedettségében, ezért a jármű megbízhatóságának kérdése továbbra is prioritást élvez.
A piaci tendenciák követése és a logisztikai ipar igényeinek kielégítése érdekében az AsstrA vállalatcsoport előrukkolt egy olyan szolgáltatással, amelyet kifejezetten a nagy értékű speciális célú berendezésekkel, eszköz prototípusokkal, gyógyszerekkel, valamint könnyen újraértékesíthető termékekkel, például nemesfémekkel, elektronikával, és dohánytermékekkel foglalkozó vállalatok számára fejlesztett ki.
A szállítási idő az Európai Unión belül 24–48 óra. Az expressz szállításhoz módosított műszaki specifikációval gyártott szabványos járművek vannak használatban a V1, V2, V3, V4 és V5 biztonsági előírásoknak megfelelően. Az osztályok megkülönböztetése a használt biztonsági rendszerek típusától, a raktértől és a szállítható áruktól függ.
A biztonság további fokozása érdekében a szállítmányokat minden egyes szakaszban felügyeli egy harmadik fél. A nonstop láthatóság lehetővé teszi a gyors reagálást a vészhelyzetekre, függetlenül attól, hogy éppen melyik országban található a teherautó és a sofőr.
A szolgáltatás kifejlesztését az AsstrA Express Delivery vezetője, Christian Eckstein és Daniel Hajduk, gyűjtőfuvarozási szakértő koordinálta.
„A kísérleti projektet egy érdekelt ügyfél részvételével és beleegyezésével hajtottuk végre. Az AsstrA csapata egy olyan megbízható szállítási partnert választott ki, amelyik szintén hasonló megközelítést alkalmaz az üzleti életben. Sikerült egy jól összehangolt csapatot létrehozni, amely jó alapot ad e szolgáltatás jövőbeli fejlesztéséhez, az abba való befektetésekhez” – mondja Daniel Hajduk.
"A következő szakaszban be kellett vonni egy biztonsági szolgálatot és egy biztonsági rendszereket forgalmazó céget."– teszi hozzá Christian Eckstein
Az AsstrA csapata, egy a furgonok és teherautók biztonsági rendszereinek szűk körére szakosodott holland társasággal együttműködve, testreszabott megfigyelési megoldást fejlesztett ki. A lehetséges kockázatok elkerülése érdekében az ilyen szállítás első szakaszában el kell végezni az összes résztvevő háttér-ellenőrzését, beleértve az AsstrA alkalmazottait, a járművezetőket és az AsstrA fuvarozó partnervállalatának tulajdonosait. Ezen ellenőrzések elvégzése után a biztonsági rendszereket beépítették a megfelelő járműbe. A projektben 3, legfeljebb 3,5 tonna össztömegű és 1 tonna maximális terhelhetőségű kisteherautó vett részt.
„Ennek a kezdeményezésnek a vezetőit, köztük Christian Ecksteint és engem is, meghívták Hollandiába egy kétnapos képzésre. Ez elméleti és gyakorlati elemeket is tartalmazott, melyek keretében leírták a rendszer működését. Végül a szervezők tesztelték az ismereteinket egyrészt a rendszerről, másrészt arról, hogy mit kell tenni vészhelyzet esetén. Mindannyian pozitív eredményekkel zártunk, és tanúsított résztvevőkké váltunk a monitoring folyamatban.
A biztonsági társaság, amely partnerünk volt, szintén szervezett egy tanfolyamot a szállítási folyamatokról. A tanteremben kifejtették az ilyen megrendeléseket teljesítő járművezetőkre vonatkozó szabályokat, és elmagyarázták, hogyan kell reagálni a váratlan vagy veszélyes helyzetekre szállítás közben. Ők is ellenőrizték tudásunkat a témában, és mindannyian kiváló eredményeket kaptunk” – teszi hozzá Daniel Hajduk.
Az EU utakon végrehajtott egy hónapos tesztidőszak után karbantartási ellenőrzést végeztek a járművek megfigyelő rendszerein. Miután a biztonsági részleg képviselője, mint harmadik fél jóváhagyta, az AsstrA csapata hivatalosan is elindította a megoldást és elkezdte bemutatni az új lehetőségeket az ügyfelek számára. A hosszú előkészítő folyamat után az AsstrA csoport mostantól rendszeresen szervez biztonságos expressz szállítást, mint felhatalmazott V4 biztonsági szállító.