A világban és az üzleti életben bekövetkező visszafordíthatatlan változásokat követve az alkalmazottak és az egyes csoportok munkamódszerei a HR vezetők figyelmének középpontjába kerültek. A dolgozók és az ügyfelek közötti kommunikáció biztonsága járványügyi válság idején kritikus fontosságúvá vált a fuvarozó és logisztikai társaságok zökkenőmentes működésének biztosítása érdekében.
A személyes találkozókra és a szabad mozgásra vonatkozó korlátozások bevezetése után a személyzeti vezetők azonnal reagáltak a felmerült változásokra. A HR csapat rövid idő alatt elsajátította az alkalmazottak interjúztatásának és felvételének online módjait. A HR részleg prioritása továbbra is a munkavállalók jó közérzete, a hard és soft skillek fejlesztése, valamint a kényelmes munkakörülmények megteremtése maradt.
Az AsstrA HR menedzsmentje öt olyan szakmai kompetenciát állapított meg, amelyek nélkül munkatársaink nem tudnak hatékonyan dolgozni. Annak ellenére, hogy ezen készségek némelyike nyilvánvalónak tűnik, jelen körülmények között mindegyik új jelentést kapott.
- Változáskezelési készség;
- Analitikus gondolkodás fejlesztése;
- A vezetők mentorálása és coachingja;
- Figyelem az ügyfelek és az alkalmazottak közötti szokásos kommunikációra;
- Informatikai készségek.
A csoport kidolgozott egy munkavállalói jóléti és támogatási programot a post-pandémiás szindróma kialakulásának megelőzésére. A program júliusban indult el.
„A cég nem működhet munkavállalók nélkül. A távmunkára való áttérés biztonságot nyújtott a vállalat munkavállalói állománya számára, munkahelyeket mentett meg és minimalizálta a fertőzés kockázatát. A karantén intézkedések első bevezetésekor az AsstrA csapata utasításokat kapott a „home-office” módban történő munkavégzéshez. Az útmutatót a nemzeti ajánlások és a nemzetközi tapasztalatok figyelembevételével készítették el” – mondja Yana Bojko, az AsstrA-Associated Traffic AG HR szakértője.
„Június óta a személyzeti vezetők a terv következő szakaszát készítik elő – az alkalmazottak szisztematikus visszatérését az irodákba. Az adott helyszínek pontos körülményeinek megértése és az irodai munka szabályainak az új realitások között történő felülvizsgálata érdekében a cég munkatársai részt vettek egy „home office” felmérésben, hogy összegyűjtsék véleményüket” – tette hozzá Yana Bojko.
A felmérés eredményei szerint a válaszadók 85%-a támogatta a „home office” munkavégzés fenntartását, míg 15%-uk készen állt arra, hogy visszatérjen a szokásos munkájához az irodában.
A résztvevők az otthoni munkavégzés során mutatott termelékenységüket is értékelték. A válaszadók 60%-a szerint termelékenységük változatlan maradt, a munkavállalók 36%-a szerint a termelékenységük növekedett, és csak 4%-uk érzi úgy, hogy a termelékenységük csökkent.
„2020 márciusától kezdve az AsstrA-Associated Traffic AG vállalatcsoport vezérigazgatója minden hónapban megosztja az alkalmazottakkal a fuvarozási és logisztikai piac legújabb fejleményeit. Ezen felül egy nyílt fórum stílusú online találkozót is tartottunk, amelyen Dmitrij Lagun felvázolta az elkövetkező hónapok terveit, és egyenes válaszokat adott a munkatársak furfangos kérdéseire. Egy ilyen nyílt párbeszéd lehetővé teszi minden alkalmazott számára, hogy meggyőződhessen róla, az AsstrA mint munkáltató stabil és megbízható a nehéz piaci körülmények ellenére” – mondta Aleksandra Pakush, megbízott HR igazgató.