A koronavírus világjárvány szétterjedése az elmúlt tíz év legnagyobb gazdasági visszaesését idézte elő Európában. 2020 első negyedévében 19 európai ország összesített GDP-je 3,8%-kal esett vissza az előző év azonos időszakához képest. Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerint a 27 EU-tagországban a gazdaság 3,5%-kal csökkent. Az Európai Unió által kivetett koronavírussal kapcsolatos korlátozások – beleértve a közvetlenül a logisztikai ágazatot érintő korlátozásokat is – hatással voltak az árufuvarozási piac általános helyzetére. A március óta bevezetett sürgős karanténintézkedések miatt sérültek az EU-országok közötti szállítási kapcsolatok. Június elejétől a helyzet fokozatosan stabilizálódni kezdett.
2020 július 7-én az Európai Unió közzétette nyári gazdasági előrejelzését. A jelentés szerint az euróövezet gazdasága összehúzódik ebben az évben, és a fellendülés hosszabb időt vesz igénybe, mint az korábban várták. A második negyedév súlyos gazdasági veszteségeket hozott, mivel március közepén az országok szigorú intézkedéseket vezettek be a járvány leküzdésére. A májusi és júniusi adatok azonban azt mutatták, hogy a nehezén már túlvagyunk, és az év második felében gazdasági fellendülés jelei fognak mutatkozni.
„Az EU gazdasága, ideértve a teherfuvarozási ipart is, jelenleg a karanténintézkedések negatív következményeit éli át. A nemzetközi kereskedelem visszaesése, a határellenőrzések miatti hosszabb szállítási idők és a vállalati csődök számának növekedése mind a logisztikai szolgáltatási szektor alacsonyabb jövedelmezősége felé mutatnak” – mondta Andrzej Iwanow- Kolakowski, az AsstrA európai regionális igazgatója.
Az AsstrA vállalatcsoport 2020 márciusától júniusáig tartó teljesítményének áttekintése szerint a csoport EU-n belüli rakományszállításainak száma 8%-kal nőtt 2019 azonos időszakához képest. A cég elemzői ezt a növekedést a társaság európai irodáiban folyó jól összehangolt munkának, az észszerű megoldások hatékony azonosításának és az alternatív szállítási módok közötti bölcs választásoknak tulajdonítják.
A súlyos kihívások ellenére az AsstrA továbbra is állandó kapcsolatot tart fenn az ügyfelekkel és a partnerekkel. A társaság teljes mértékben működőképes, és a szerződéses feltételek szerint teljesíti az összes megrendelést.
„Az új körülményekhez való alkalmazkodás révén a fuvarozási és logisztikai ipar gyorsan képes lesz felépülni a válság után. Az Európán belüli rakományszállítás volumenének jövőbeni alakulása az EU gazdaságának további fejlődésétől függ. Ezt mi szorosan figyelemmel kísérjük és azonnal reagálni fogunk” – tette hozzá Andrzej Iwanow-Kolakowski.