A világszintű kereslet a légi cargo-szolgáltatások iránt a tavalyi szint alatt volt. Azonban már látni javulást augusztushoz képest – számol be az International Aviation Association (IATA).
A globális kereslet, amelyet rakomány-tonnakilométerben (CTK) mérnek, szeptemberben 8%-kal volt alacsonyabb a 2019-es szintnél (-9,9% a nemzetközi műveletek esetében). Lehet bizonyos mértékű javulásról beszélni az augusztusi év az évhez összehasonlításhoz képest (-12,1%). Augusztushoz képest szeptemberben a kereslet 3,7%-kal nőtt.
Amennyiben viszont a globális fuvarképességről beszélünk, amelyet elérhető rakomány-tonnakilométerben (ACTK) mérnek, szeptemberben ez 25,2%-kal csökkent 2019. szeptemberéhez képest (-28% a nemzetközi műveletek esetében). Ez majdnem háromszor akkora visszaesés, mint a kereslet esetében, ami komoly fuvarteljesítmény-hiányt jelez a piacon.
A légi rakoámányok volumenje 2019-hez képest estek, de még mindig jobb a helyzet, mint a légi utasszállítás esetében, amely most extrém nehézségekkel küzd. A légi cargo szállítás esetében az üzlet kb. 92%-a még mindig máködik, míg a nemzetközi légi utasforgalom kb. 90%-a eltűnt. A szezon csúcsával kapcsolatos kedvező mutatók segíteni fognak a kereslet élénkülésének. Az észak-amerikai és afrikai szállítmányozók már keresletnövekedésről számolnak be 2019-hez képest. A kihívás továbbra is az áteresztőképesség marad. Mivel a szállítmányozók a beosztásokat igazítják, hogy igazodjanak a csökkenő szükséglethez a légi személyszállításban a COVID-19 járvány visszatérte miatt, az értékes belly capacity (a személyszállító repülőgépek raktere – a szerk.) elvész akkor, amikor a legnagyobb szükség lesz rá” – kommentálta a szeptemberi összegzést Alexandre de Juniac, az IATA vezérigazgatója.