Ahogy az kiderült a kínai állami tulajdonú vasúttársaság adatai szerint egy hónap alatt 1247 áruszállítást szerveztek a két kontinens között. Ez a rekord 62 százalékos növekedést mutat. Augusztus volt az olyan hatodik egymást követő hónap, amikor a Kína-Európa tehervonat-forgalom éves szinten kétszámjegyű növekedést mutatott. Honnan ered ez a tendencia?
Ez év első félévben a Kínából Európába tartó vasúti szállítás 34%-kal, júniusban pedig az éves összehasonlításban 72%-kal emelkedett. Ez év első hét hónapjában a vonatok 6354 szállítást hajtottak végre, ami 41%-os növekedést jelent évről évre. 574 ezer standard rakomány konténert szállítottak le, azaz 46%-kal többet, mint az előző év azonos időszakában.
A szállítmányozási ágazat szakemberei úgy vélik, hogy a vasúti árufuvarozás fellendülését a növekvő légi díjak, valamint az üres utak határozzák meg, melyben az utóbbi nagyobb szerepet játszik.
Tony Cole, a Davies Turner ellátási lánc igazgatója szerint, akit a Loadstar portál idéz, a vasútra történő átirányítás főként a tengeri szállítmányozást érinti. A légi szállítmányozás csak 10-15 százaléka vált át a sínekre. Ezenkívül a vasúti szállítás jobb választás azoknak az áruknak, amelyeknek gyorsabban meg kell érkezniük, mint tengeren, és olcsóbbak, mint a légi áruszállítások.