A néhány hét alatt bekövetkező drasztikus zuhanás sokkolta fuvarozókat, akik azonnali költség-, és kapacitás csökkentéssel voltak kénytelenek alkalmazkodni az új helyzethez. A kamionok darabszámának durva csökkentése azonban lassabban következett be, mint a megrendelések eltűnése, így az átmenetileg kialakult extrém éles versenyhelyzet az árak csökkenését is törvényszerűen magával vonzotta, amint a csökkenő üzemanyagár is csak részben tudott ellensúlyozni. A fuvarozók így Európa-szerte nemcsak méretükben, hanem a profitabilitásukban is komoly veszteségeket szenvedtek el.
Erre adhat némi gyógyírt az őszi időszak, ami határozottan kapacitáshiányosan indul és akár még az árak tartós emelkedését is magával hozhatja. Óvatosságra intem azonban a fuvarozókat!! Ez a relatív kapacitáshiány átmeneti lehet, hiszen az európai gazdaság teljesítmény még elmarad a tavalyi év hasonló időszakától, így vélhetőleg a lecsökkentett kamionpark és a szezonálisan kissé emelkedő ipari termelés szerencsés együttállása okozhatja a jelenlegi áldásos helyzet. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy olyan egyszeri hatások is indukálhatják a mostani túlkeresletet, mint a Brexit előtti készlet felhalmozás illetve az ipari termelés újra indulásának készletfeltöltési hulláma.