Az államtitkár megnyitójában a regionális együttműködés fontosságát hangsúlyozva rámutatott: egyedül nem megy sem a gazdaságépítés, sem a nemzetközi vérkeringésbe való bekapcsolódás.
Elmondta, hogy a logisztika, szállítmányozás, közlekedés témában nem lehet tervezni csak „országhatárokon belül”. Főleg egy olyan országban, mint Magyarország, amelynek hét szomszédos országa van, és nincsen saját tengeri kikötője, viszont Magyarország kelet és dél kapuja Európában. Ha Magyarország szállítani kíván, akkor óhatatlanul a szomszédaival együttműködve kell ezt megtennie – mondta hozzátéve:
Minden országgal kiváló gazdasági kapcsolatot ápolunk.
Kitért arra is, hogy a legnagyobb volumenű kereskedelmet Németország után a szomszédos országokkal bonyolítja Magyarország. A gazdasági együttműködés szállítási dimenziója ugyanakkor komoly akadályokba ütközik, mert az elmúlt évszázad nagy része nem arról szólt, hogy a közlekedési-logisztikai kapcsolatokat fejlesztette volna az ország a szomszédaival. Szavai szerint a 20. század első fele arról szólt, hogyan szabaduljunk meg a bennünket összekötő fizikai kapcsolatoktól, amelyeket a korábbi évszázadok kiépítettek. Majd a rendszerváltoztatás óta eltelt időszak első kétharmadában sem sikerült az infrastrukturális összeköttetésekben kialakult lemaradást pótolni – jelentette ki.