Az „A forgalom tehermentesítése – 44 tonna a jövővel bíró logisztikáért” kezdeményezés keretében a német szervezetek újra megkísérlik növelni a közúti áruszállításban engedélyezett maximális össztömeget 40 tonnáról 44-re. Idézzük fel, hogy a megbízók hasonló felszólítással fordultak már a német Szövetség Közlekedésért és Digitális Infrastruktúráért Felelős Minisztériumhoz (BMVI) is két éve. Akkor a tárva azonban ellent mondott az engedélyezett maximális össztömeg emelésének Németországban.
A múlt héten 21 fontos ipari és kereskedelmi egyesület (többek között a Szövetségi Mezőgazdasági Kereskedelmi Egyesület, A Német Szövetségi Ital-Nagykereskedők Egyesület, a VCI – A Vegyipari Egyesület, az Acélügyi Egyesület, a bbs, vagyis a Szövetségi Építőanyagügyi Egyesület- Kő és Föld valamint a VDP – a Német Papírgyárak Egyesülete) még egyszer bemutatta a hivatalos álláspontját az ügyben.
Az ipar képviselőinek egyik legfontosabb érve az, hogy a 44 tonnás teherautóknak köszönhetően a CO2-kibocsájtást csökkenteni lehet a közúti áruszállításban. A kezdeményezés résztvevői szerint a teherautók össztömegének növelése „aktív lépés a klímavédelem irányába”, mivel a CO2-kibocsájtást így Németországban „évente 1-2 millió tonnával lehetne csökkenteni” – gyorsan, és semmilyen költséggel a nyilvánosság számára.