A 21. század első 20 évében annak lehettünk tanúi, hogy a technológia ugyan egyre jobban segíti az ellátási láncok hatékonyságát, rugalmasságát és gyorsaságát, azonban a társadalmi, politikai és gazdasági változások folyamatosan próbára is teszik ezeket a képességeket. A gazdasági válságok után a koronavírus világjárvány végképp arra kényszerítette a vállalkozásokat, hogy folyamatosan és gyorsan alkalmazkodjanak a változásokhoz, ha túl akarnak élni.
A DHL 2020-as Trend Radarja ööszefoglalta azokat a folyamatokat, amik a legnagyobb hatással voltak a logisztikára az utóbbi években.
E-kereskedelem – a mindent felforgató erő
Az elmúlt évek meghatározó üzleti trendje az e-kereskedelem új generációjának megjelenése volt. Az olyan amerikai játékosok, mint az Amazon, az Apple, a Facebook, a Google és a Microsoft, valamint a kínai Alibaba, Baidu és Tencent dollármilliárdok forgatnak meg az online üzleteik segítségével – könnyebben, gyorsabban és hatékonyabban elérve a vásárlókat, mint a hagyományos kereskedelem eddig tette.
Az e-kereskedelem berobbaása átalakította a fizikai javak és a digitális szolgáltatások fogyasztásának módját. A globális e-kereskedelem továbbra is évente körülbelül 20% -kal növekszik, és az eladások, amelyek 2019-ben meghaladták a 3 billió dolláros határt, várhatóan meghaladják az ezermilliárd dollárt.