A belga és luxemburgi médiában megjelent a hír a nagy fuvarozó cég, a Jost által alkalmazott tisztességtelen gyakorlatról. Bár a szociális dömping a közvélekedéssel ellentétben nem ritka jelenség a nyugati szállítmányozók között, a belga vállalat története minden bizonnyal nem fog visszhang nélkül maradni az ágazatban.
A szállítmányozásban dolgozókat tömörítő belga szakszervezet, a CSC Transcom saját nyomozása során azt az információt szerezte, hogy a Jost repülőgépet bérel, amely kéthetente járművezetőket szállít Romániából. A belföldi média beszámolója szerint kéthetente, vasárnap reggel a repülő 160-180 román járművezetővel a fedélzeté elindul Bukarestből, majd leszáll Maastrichtban, Hollandia déli részén. Onnan a románokat busszal szállítják a 45 kilométerre található Herstalba, Belgiumban, ahol a Jost székhelye található. Amikor a járművezetők megérkeznek a bázisra, beülnek a teherautókba, és útnak indulnak.
Hogyan lehetséges, hogy a szállítmányozónak megéri kibérelni egy repülőgépet. A román járművezetők havi 550 és 600 euró közötti fizetési kapnak. Összehasonlításképpen a belga kamionosok 5.000 euróba kerülnek a munkaadónak (adókkal együtt). Az összes kelet-európai munkavállalót az észak-nyugat-romániai Skiptrans cég fogadja fel. 10 év alatt a járművezetők száma 20-ról a jelenlegi 845-re nőtt.