A mai napon (szeptember 1-jén) hatályba lépett uniós előírások szerint az EU-országokban működő teherautó gyártók akár 90 cm-rel is meghosszabbíthatják a járművek elejét. Fontos, hogy a jármű „orrának” meghosszabbítása nem jelenti a raktér csökkenését.
Ezek az új generációs kabinok biztonságosabbak, kényelmesebbek lesznek a járművezetők számára, és segít az üzemanyag spórolásában. Ez jó hír minden úthasználónak – és a környezetnek is – mondta Răzvan Cuc román szállítmányozási miniszter, miután az Európai Parlament 2019 márciusában elfogadta a szabályokat.
A teherautók meghosszabbítása állítólag javítja az aerodinamikát, miközben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Brüsszel szerint az alacsonyabb légellenállás várhatóan akár 10 százalékkal is csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Ezenkívül a hosszabb kabinok javítják a láthatóságot a vezetőülésből, ami jelentősen csökkenti az úgynevezett holteret. Ezenkívül a kamionosok nagyobb kényelmet élvezhetnek a jármű használatában.