A szavazás, mely többek között a járművezetők kiküldetéséről; a munkaidőről; tachográfról; a szakma gyakorlásáról és a nemzetközi közúti szállítási piacra való bejutásról szól, már tegnap óta zajlik, mivel távoli eléréssel történt.
Végül, a mobilitási csomag valamennyi részét elfogadták anélkül, hogy módosítást kellene rajta végrehajtani, ez ténylegesen azt jelenti, hogy a munka véget ért. A közép- és kelet-európai országok fuvarozói számára ez fokozott bürokráciát és nehézségeket jelent az üzletvezetésben.
A járművezetők kötelező hazatérésre
A fuvarozó cégeknek úgy kell majd megszervezniük a nemzetközi áruszállítást végző járművezetők munkáját, hogy a járművezetők rendszeres időközönként (a munkabeosztástól függően három vagy négy hetente) haza tudjanak menni.
Nem lehet a vezetőfülkében tölteni a kötelezően előírt heti rendes pihenőidőt, ehelyett a munkáltatónak megfelelő szállásról kell gondoskodnia.