Az 1033 kiszolgált vonat éves viszonylatban 43%-os növekedést jelent (összehasonlításképpen egész 2017-ben mindkét irányba összesen 3.700 vonat ment).
Májusban Kínából Európába 556 szerelvényt indítottak, amelyek összesen 50.000 TEU-t szállítottak. Ez 52%-kal több, mint előző év májusában. A konténerek rakottsági mutatója 99,9%-t tett ki. Ellenkező irányba 447 vonatszerelvényt indítottak (+39%) 43.000 TEU rakománnyal (+44%). Az EU-ból Kínába haladó szerelvények esetében a rakottsági mutató 96,4%-t ért el. Érdemes hozzátenni, hogy 2014. és 2016. között a vonatok rakottsága 50% körül mozgott.
Az ezen az útvonalon küldött rakományok volumenjének a növekedéséhez több tényező is hozzájárult: A COVID-19 járvány, és az orvosi áruk iránti szükséglet növekedése, valamint a korábbi légi és tengeri szállítású áruk egy részének átvétele a szárazföldi szállítmányozás által. Ezen felül a nemzetközi rakományáteresztő képesség növekedésének is köszönhető a fejlemény – a leegyszerűsödött eljárásoknak és az infrastruktúrába végzett befektetéseknek köszönhetően. A vonatok aktivitásának növekedése a kínai útvonalakon új megállapodások és a nemzetközi együttműködések létrejöttét is segítette más országok operátoraival – Oroszországból, Fehéroroszországból, Lengyelországból, Németországból, Kazahsztánból és Mongóliából.